Avdelning:

Färg:

Storlek:

Tillverkare:

Mer...

Underställstyper:

Tights

Sortering:

Produkter per sida:

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Visar sida 1 av 4:


Ett par tights är det bästa plagget för dina ben när du joggar, löptränar eller utför annan typ av träning där dina ben är inblandade. De motverkar friktionsrelaterade problem mellan dina innerlår, värmer och skyddar din hud samt ger dig bättre stabilitet i underkroppen. Så kallade kompressionstights förbättrar även ditt blodflöde i benen, vilket gör att du återhämtar dig snabbare. Välj mellan långa och korta modeller, för vinter- eller sommarbruk.

Kompressionstights & vintertights

Kompressionstights lägger lite mer tryck på dina ben än andra tights, vilket ökar blodcirkulationen och gör att dina benmuskler återhämtar sig snabbare efter ett träningspass. Vi har även tights i olika tjocklekar så att du slipper frysa när du springer i kallare klimat eller helt enkelt är lite frusnare som person. Det går även bra att ha underställsbyxor under dina tights om du vill hålla dig varm vid träning med lägre intensitet eller vid promenader.

Anpassa dina tights efter olika temperaturer

+10 till +15 grader – Långa tights eller 3/4-tights beroende på träningsintensitet och vad som känns bekvämt för just dig.

+5 till +10 grader – Långa tights.

0 till +5 grader – Långa tights med antingen windstopper eller lite mer fodring, så kallade vintertights. En underställsbyxa under dina långa tights är en väg att gå även om det då blir lite bylsigare än ett par vintertights.

-5 till 0 grader– Vintertights eller vanliga långa tights med underställsbyxor.

-10 till -5 grader – Samma som ovan men vid behov underlättar det med tjockare underställsbyxor under dina vintertights. I huvudsak ifall du skulle vara riktigt frusen eller tränar lågintensivt. Har du inte provat att springa eller träna i tights, är det någonting som kan rekommenderas. Du slipper skavsår mellan låren och dina ben rör sig friare.

Populära varumärken

Laddar…