Sea to Summit
Sea to Summit har hämtat sitt namn från den expedition en av grundarna gjorde innan han bestämde sig för att starta ett eget varumärke inom frilufts- och outdoorliv. Hans expedition var fyra månader lång och han tog sig från havet i Indiska Bengalen upp till Mount Everest på 8848 meters höjd utan syrgas. Expeditionen gick således från Sea till Summit.
Mannen som utförde denna expedition var Tim Macartney-Snape och tillsammans med en grupp vänner började han bygga upp företaget Sea to Summit i Australien. Fokus var föga förvånande att skapa kompakta, tåliga lättviktsprodukter för vandringar, klättring och äventyr. Detta är en marknad som aldrig kan fyllas då behoven hela tiden ökar och så gör även kraven. De produkter vi förväntar oss idag och de krav vi ställer är högre än de krav som ställdes för bara 10 år sedan. Utvecklingen sker ständigt och detta gäller både design, material, funktioner med mera.
Att bli ett globalt företag är en stor seger vilken innebär väldigt stor kundkrets. Sea to Summit har lyckats med detta och produktlinjen har nått över hela jorden. Däribland till Sverige och Outdoorexperten! Australienska frilufts- och outdoormärken är några av de allra bästa på marknaden. Kanske till följd av ett generellt stort intresse för äventyr och outdoorliv. Av denna anledning kan man lita på att det är rejäla produkter av hög kvalitet.
Sea to Summit testar sina produkter i alla möjliga situationer och då det är professionella äventyrare som står bakom detta varumärke kan man som vanlig friluftsentusiast känna sig i gott sällskap när man väljer dessa produkter. Att ta vara på chansen att använda sig av produkter testade och framtagna av en person som Tim Macartney-Snape är något alla borde göra!